V karoserijskem centru  ARC Zdenko Fridau s.p. imamo dolgoletne izkušnje v dejavnosti avtokleparstva in avtoličarstva, skozi leta pa smo na podlagi izkušenj svojo dejavnost tudi nadgradili.

Osrčje naše dejavnosti sta avtokleparska in avtoličarska delavnica, kjer opravljamo vse v zvezi s karoserijskimi popravili vozil vseh blagovnih znamk: popravljamo vse vrste poškodb na vozilih; vozila poškodovana v prometnih nesrečah, na parkiriščih, poškodbe po vandalizmu, poškodbe po trku z živalmi, menjave stekel in svetlobnih teles, popravila poškodb  in udrtin po toči s hladnim ravnanjem, kar pomeni, da kleparsko ličarska dela na vozilu ob popravilu niso potrebna,  brušenje in poliranje žarometov, peskanje in barvanje platišč in tudi manjša karoserijska popravila. Na voljo za odkup imamo tudi raznovrstne rabljene karoserijske dele za vozila različnih blagovnih znamk.

V avtoličarski delavnici s katero razpolagamo lakiramo vozila z ekološko sprejemljivimi materiali, uporabljamo tehnološko najnovejše tehnike lakiranja, naši zaposleni pa so za svoje delo strokovno usposobljeni in se nenehno izobražujejo o novostih in novih tehnologijah v svoji stroki.

Poleg vse navedenega bi poudarili tudi to, da lahko stranka ob svojem obisku opravi vse potrebno na enem mestu: škodo na vozilu prijavi, ocenitev v večini primerov lahko za stranko opravimo mi, ter vozilo popravimo.

Za čas popravila vozila pa nudimo strankam nadomestno vozilo.

Popravila poškodovanih vozil v nesrečah

V našem kleparsko ličarskem centru izvajamo vsa popravila povezana s popravili avtomobilske karoserije z dobavo in vgradnjo novih ali rabljenih nadomestnih karoserijskih delov.

Popravila vozil po toči

Opravljamo popravila vozil po toči s hladnim ravnanjem (brez lakiranja vozila) kjer je to le mogoče, oziroma obseg poškodb ni prevelik. V primeru, da popravilo s hladnim ravnanjem ni mogoče, vam poškodbe vozila odpravimo na klasičen način v naši kleparsko ličarski delavnici.

Popravila avtomobilskih stekel

V kolikor se vetrobransko steklo vašega vozila poškoduje zaradi kamenčkov, ali se pojavi zaradi zunanjega vpliva manjša razpoka, se potrudimo odpraviti škodo na obstoječem steklu. V primeru, da so poškodbe večje, je steklo razbito, gre za poškodbo ki je v vidnem polju voznika, vam bomo steklo strokovno zamenjali.

Manjša popravila laka in poliranje

V našem karoserijskem centru vam strokovno in s kakovostno najboljšimi materiali odpravimo vse napake v laku, manjše in večje karoserijske poškodbe, poškodbe s parkirišč ali po vremenskih vplivih (zračna rja in podobno).

Toča
Brušenje

Če vaše vozilo potrebuje popravek, so vas najverjetneje napotili k avtokleparju oz. avtoličarju. Oba bosta s skupnimi močmi poskrbela, da bo vaš avto ponovno tak, kot si želite. Pa veste, kakšna je pravzaprav razlika med obema dejavnostma?

Načeloma velja, da avtokleparstvo pokriva večja karoserijska (p)opravila, med postopke avtoličarstva pa štejemo predvsem barvanje in poliranje ter druge postopke na površini karoserije.

 

Avtokleparstvo – odprava večje škode na karoseriji avtomobila

Avtokleparstvo je postopek, kjer karoserijo avta popravimo in uredimo. Med postopki avtokleparstva bomo avto razstavili in naredili natančen popis poškodovanih delov vozila. Kleparji nato poskrbijo, da so vsi poškodovani deli karoserije zamenjani oz. ustrezno popravljeni.

 

Med avtokleparska dela tako štejemo na primer:

  • Popravilo vseh vrst plastike na avtomobilu. Pri popravilih vseh vrst razpok in raztrganin v plastiki uporabljamo najnovejše in najnaprednejše tehnike in s tem zagotovimo visokozmogljive zvare na točkah razpok.
  • Menjava vetrobranskih stekel. Za najvarnejšo menjavo stekel standardno tehniko združujemo tudi z modernejšimi tehnikami, ki so nepogrešljive tudi pri vrsti ostalih kleparskih del.
  • Obnova žarometov. Žarometi morajo dosegati kar se le da visoko svetlost. Da se približamo tovarniški svetilnosti žarometov jih obnovimo z najnovejšo tehniko uparjanja tekočega polimera.
  • Popravilo poškodb, ki jih je avtomobilu zadala toča. V avtokleparstvu poskrbimo tudi za popravilo udrtin, pa naj bo na kovinskem ali aluminijastem delu vašega jeklenega konjička.

 

Avtoličarstvo se osredotoča na napake na površini vozila

Postopki avtoličarstva so drugačni. Med drugim zajemajo: čiščenje površin, notranjo zaščito avtomobila, pripravo površine, kitanje, brušenje, nanašanje polnila, prekrivanje, poliranje in pranje.

V sklopu avtoličarstva bomo za vaše vozilo pripravili barvo oz. lak in poskrbeli za barvanje oz. lakiranje poškodovanih delov vašega avtomobila. Strankam svetujemo tudi v zvezi s popravili in vzdrževalnimi deli ter vas seznanimo s stanjem zaščitenih in ličenih površin, potrebnimi vzdrževalnimi deli, popravili in s časom, potrebnim za izvedbo teh del.

V našem kleparsko ličarskem centru bomo za vas izvedli vsa popravila, ki so povezana s poškodbami avtomobilske karoserije. Pri nas je urejena tako učinkovita in hitra dobava kot tudi kvalitetna vgradnja novih ali rabljenih nadomestnih karoserijskih delov.

Avtokleparstvo je storitev, ki jo posamezniki pogosto potrebujejo. Ko je karoserija avtomobila enkrat poškodovana, lahko ob odlašanju s popravilom naredimo več škode, kot koristi. Karoserija, ki je poškodovana, bo namreč slej kot prej pričela tudi rjaveti.

 

Rja – tihi sovražnik avtomobila

Rja velja za tihega sovražnika našega jeklenega konjička in tudi velikega sovražnika naše varnosti. Vozniki se včasih ne zavedajo, kako zelo pomembna je zaščita vozila pred rjo. Rja oz. oksidacija kovinskih delov namreč močno vpliva na varnost tako lastnika vozila kot tudi ostalih udeležencev v prometu.

Če je rja na vozilu že precej napredovala, je dovolj, da na cesti prevozimo manjšo grbino in poškodovanje elementov vpetja koles je lahko neizbežno, vse to pa lahko ima zares hude posledice tako za nas kot tudi za vse ostale udeležence v prometu.

Celotno podvozje avtomobila je precej izpostavljeno vplivom okolja. Na podvozju rja lažje in hitreje načne tovarniško protikorozijsko zaščito vozila. To se dogaja predvsem zaradi temperaturnih razlik, soli, močno pa prispevajo tudi udarci drobnega kamenja, ki ga vrtinčijo zračni tokovi pod dnom vozila. Na tak način se poškoduje oz. dobesedno obrusi zaščita, ki je bila narejena v tovarni. Govorimo o pocinkanem nanosu, barvi in zaščiti, ki prekriva vse kovinske dele podvozja. Problem lahko predstavljajo tudi votli deli, kjer rada zastaja umazanija in voda.

Prve simptome rje lahko opazimo že ob pranju vozila, sicer pa nas bodo na znake rje opozorili tudi ob tehničnem pregledu vozila.

 

Sanacija poškodb vozila še pred nastankom rje

Kot smo opisali zgoraj, lahko proces oksidacije začne že najmanjša mehanska poškodba zaščitnih slojev karoserije, zato je potrebno biti ob njenih poškodbah še posebej pozoren oz. le-te sanirati.

Prav zato je avtokleparstvo izjemno iskano tudi ob prometnih nezgodah ali udarcih vozila in poškodbah, ki le temu sledijo. Storitev avtokleparstva pa se nikakor ne omejuje zgolj na večje poškodbe avtomobila, pač pa saniramo tudi manjše udrtine, praske ali poškodbe karoserije, ki bi dologorčno vodile v nastanek rje. S kombinacijo avtokleparstva in avtoličarstva bomo vozilo ponovno zaščitili pred mogočim nastankom rje.

Da bi preprečili nastanek rje in drugih poškodb karoserije, je nujno potrebno, da se odločimo za ustrezno nego vozila, ki jo vsi bolje poznamo pod izrazom vzdrževanje vozila. To zajema preventivne preglede – rjo lahko na primer opazimo že zelo zgodaj – ter sanacijo v primeru poškodbe. Samo preventiva nas bo namreč zaščitila pred precej škodljivimi posledicami, ki nam jih lahko slabše vzdrževano vozilo prinese.

 

Vzdrževanje higiene vozila za boljše zdravje jeklenega konjička

Osnovni ukrep, ki v boju proti rji preverjeno deluje in ga lahko opravi prav vsak lastnik vozila, je vzdrževanje higiene vozila in skrb za reden servisni pregled, ki mora biti opravljen vsaj enkrat na leto. Pomen higiene se zlasti hitro opazi pozimi, saj se, če nekaj časa ne operemo avtomobila, na njem pojavijo drobni madeži. Gre za delovanje ostankov tekočine, ki so proti zmrzali uporabljani na cestah. Magnezijev klorid silovito reagira s površino avtomobila – tako na lakiranih delih avtomobila kot tudi na plastiki in steklu. Površino poškoduje in povzroči idealne pogoje za nastanek rje.

 

Moramo avto pozimi res prati pogosteje?

Pri tem naj poudarimo, da ni nobena izmišljotina, da je avtomobil pozimi potrebno oprati enkrat na teden. Sol, ki na cestah sicer odlično preprečuje nastanek poledice, lahko ob nerednem pranju vozila povzroči odlične pogoje za nastanek rje, ki lahko nato počasi a vztrajno uničuje naše vozilo.